Ny version 3 juli

Onsdagen den 3 juli installeras version 2.47 av Ladok. Produktionsmiljön kommer inte vara tillgänglig mellan klockan 04.00-06.00. Kommande uppgraderingar under sommaren sker den 17 juli, 31 juli och 14 augusti.

Nya funktion

Individuell studieplan: Nu är det möjligt att söka fram användare med en personkoppling, till exempel huvudhandledare, handledare eller granskare. I sökningen visas användarens personkoppling, länk till doktoranden och information om ämnet på forskarnivå. Sökningen görs via Studiedokumentation -> Hantera flera -> Hantera doktorander (ISP) -> Fliken “Verksamhetsroller”.

Förbättrade funktioner och viktiga rättningar

• Medarbetarrättigheter: I sökfältet “Rättigheten avser kurs” går det nu bara att välja kurser, inte kursversioner. Versionsnummer visas inte längre i valet och benämningen hämtas från den senaste versionen av kursen.
  • Resultat: I enstudentsrapporteringen visas nu examinationsdatum för underkända resultat på moduler som också fått tillgodoräknande på hela modulens omfattning.
  • Studiedeltagande: Nu är det återigen möjligt att massregistrera studenter utifrån kurstillfälle. Gäller Studiedokumentation -> Kurstillfälle -> Deltagande -> Hantera flera -> Registrera studenter utifrån kurstillfälle.

Sommarsemester

Ladok har begränsad support mellan den 8 juli och 12 augusti. Vi önskar er alla en riktigt skön och härlig sommar.

2024/07/02