Ny version 5 januari

Onsdagen den 5 januari installeras version 1.82 av Ladok. Produktionsmiljön kommer inte vara tillgänglig mellan klockan 4-7 (OBS) när uppgraderingen sker. Nästa uppgradering sker den 19 januari 2022.

Förbättrade funktioner

• Examen: Det går nu inte att klicka på knapparna “Förhandsgranska” och “Hantera texter” i ett bevisärende för en bevisbenämning som saknar bevismall kopplad till sig.
  • Ladok för studenter: Studieval visas nu med en räknare för hur många dagar det är tills valperioden öppnar eller stänger, likt visning av registrering.
  • Resultat: Inställda utbildningstillfällen visas överstrukna även vid resultatrapportering.
  • Uppföljning: Nu kan utsökningsparametrar sparas endast när alla obligatoriska fält är ifyllda.
2022/01/04

En kommentar

1. Karin Andersson

Hej!
    Ladok går inte att använda nu kl 07:50. Kunde man inte väntat med denna uppdatering av systemet en vecka, så att vi hade hunnit arbeta med alla registreringar/omregistreringar och annat som måste prioriteras nu när det är så bråttom?
    När kommer Ladok igång idag?