Ny version 5 juni

Onsdagen den 5 juni installeras version 2.45 av Ladok. Produktionsmiljön kommer inte vara tillgänglig mellan klockan 04.00-06.00. Nästa uppgradering sker den 19 juni.

Ny funktionalitet

• Individuell studieplan: I fliken Grunduppgifter finns nu en ny panel för institutionstjänstgöring.

Förbättrade funktioner och viktiga rättningar

• Examen: I aviseringsmejlet om rättelse av examensbevis visas nu dagens datum istället för beslutsdatum.
  • Examen: I bevisärendets lista över studentens utfärdade examina visas inte längre borttagna bevis.
  • Logotyp: Ladoks nya logotyp finns nu även i det nationella resultatintyget och e-stämplingsbilagan för examensbevis.
  • Medarbetarrättigheter: Det går nu att ta bort flera rättigheter genom masshantering.
  • Resultat: Vid rapportering på aktivitetstillfälle är filtreringen ”Obehandlade” ändrad till ”Utan resultat”. Filtreringen innebär att endast studenter som inte har resultat med samma examinationsdatum som aktivitetstillfället genomfördes visas. Alltså går det inte att rapportera in resultat en gång till på studenter med underkänt betyg via aktivitetstillfället.
  • Studiedeltagande: Nu fungerar det återigen att skapa individuella tillfällen för individuella åtaganden med studieperiod som går utanför terminstider.
  • Tillgodoräknande: På breda skärmar placeras tidslinjen till höger om beslutsunderlagen.
  • Tillgodoräknande: Knappen för att lägga till innehåll i ett beslutsunderlag har nu texten “Lägg till innehåll i underlaget” och är ljusblå.
  • Utbildningsinformation: Benämningen på attributet “Sista dag för sen anmälan” är ändrat till “Sen anmälan stängd fr.o.m.”.
2024/06/04