Ny version 8 maj

Onsdagen den 8 maj installeras version 2.43 av Ladok. Produktionsmiljön kommer inte vara tillgänglig mellan klockan 04.00-06.00. Nästa uppgradering sker den 22 maj.

Nya funktionalitet

• Tillgodoräknande: Det går nu att ange “Successiv fördjupning” när “Annan motsvarande utbildning” (tidigare “Annan specifikation”) läggs till i ett tillgodoräknande.
  • Tillgodoräknande: Det går nu att koppla bilagor i ärendet till ett specifikt beslutsunderlag

Förbättrade funktioner och viktiga rättningar

• Examen: När uppgift om successiv fördjupning angivits i tillgodoräknande med “Annan motsvarande utbildning” som mål, så visas denna uppgift i bevisärendet och i vyn för det utfärdade beviset.
  • Examen: Vid ändring av utfärdat bevis används aktuellt lärosätesnamn och layout av bevisdokumentet. Om dessa har ändrats mellan utfärdande och ändring av ett bevis, så uppdateras bevisdokumentet enligt den dokumentkonfiguration som gäller vid tidpunkten för ändringen.
  • Tillgodoräknande: Rubriker för grund/mål byts till Meriter för tillgodoräknande/Tillgodoräknas som. “Annan specifikation” ändras till “Annan motsvarande utbildning”.
  • Tillgodoräknande: I studentöversikten av färdiga tillgodoräknanden, visas nu vilket ärendenummer de kom ifrån.
2024/05/07