Ny version 27 mars

Onsdagen den 27 mars installeras version 2.40 av Ladok. Produktionsmiljön kommer inte vara tillgänglig mellan klockan 04-06. Nästa uppgradering sker den 10 april.

Förbättrade funktioner och viktiga rättningar

• Tillgodoräknande: Aviseringen när en handläggare tilldelas ett ärende innehåller nu kompletterande information om var ärendet återfinns. Informationen lyder ” Logga in i Ladok för att se dina tilldelade ärenden, du finner dem på startsidan under fliken Mina ärenden.”
  • Tillgodoräknande: I fliken “Ärenden/Beslut” leder nu länkarna för beslutade tillgodoräknanden till en beslutsvy med information om mål och grund istället för att leda till tillgodoräknandeärendet. Även borttagna tillgodoräknanden visas nu.
  • Tillgodoräknande: Nu är det möjligt att ta bort en referens i ett pågående ärende (t ex diarienummer).
  • Tillgodoräknande: Nu visas återigen beslutsfattare och -datum för tillgodoräknanden i fliken “Översikt”.
  • Studiedeltagande: När studieuppehåll dokumenteras är det återigen möjligt att skriva 128 tecken i referensfältet och 1000 tecken i anteckningsfältet.
  • Studiedeltagande: I fliken Översikt visas nu korrekt summering av studentens högskolepoäng, tillgodoräknande inkluderat.
  • Resultat: I vyn för enpersonsrapportering går det nu att skriva in olika datum när det finns flera resultatnoteringar på modulen.
2024/03/26