Ny version 13 mars

Onsdagen den 13 mars installeras version 2.39 av Ladok. Produktionsmiljön kommer inte vara tillgänglig mellan klockan 04-06. Nästa uppgradering sker den 27 mars.

Ny funktionalitet

• Ändringslogg för e-postaviseringar till studenter: Nu finns en logg för de aviseringar som skickas till en student angående resultat och kommande digitala examensbevis. Loggen hittas på studentens Översikt under Studentuppgifter/Ändringslogg e-postaviseringar. I loggen framgår tidpunkt, kategori och ämne för aviseringen och till vilken e-postadress aviseringen skickats. Endast aviseringar skickade efter 2024-03-13 kan visas. I loggen går det också att se innehållet i de aviseringar som skickats genom att klicka på raden för aviseringen.

Förbättrade funktioner och viktiga rättningar

• Ladok för studenter: I de fall en understatus är angiven (Bifall, Avslag, Utan åtgärd) visas den ut för studenter i bevis- och tillgodoräknandeärenden.
  • Ladok för studenter: Studenter kan nu se borttagna tillgodoräknanden och eventuell anteckning. Tips är att i anteckning lägga skälet för borttag om inte dialog skett med student.
  • Tillgodoräknande: När en kurs väljs som grund för ett tillgodoräknande går det nu även att välja tidigare kursversioner.

2024/03/12