Ny version 14 februari

Onsdagen den 14 februari installeras version 2.37 av Ladok. Produktionsmiljön kommer inte vara tillgänglig mellan klockan 04-06. Nästa uppgradering sker den 28 februari.

Ny funktionalitet

Tillgodoräknande: Handläggare och student kan nu kommunicera i ett ärende via Ladok. Med den funktionaliteten kan studenter och handläggare skicka bilagor och meddelanden som visas både i Ladok för personal och Ladok för studenter.

Förbättrade funktioner och viktiga rättningar

• Aktivitetstillfällen: Det går inte längre att lägga till studenter från grupper vid anmälan till aktivitetstillfälle utan endast från kurstillfällen.
  • Resultat: Vid rapportering på kurs eller modul där endast ett betyg är valbart visas nu en varning om användaren inte väljer ett betyg.
  • Tillgodoräknande: Den tidigare utfällbara panelen för Noteringar i ärenden ersätts med en tidslinje för ärendet som innehåller information om noteringar, meddelanden, bilagor och systemhändelser. Bilagorna i ett ärende kan nås både via tidslinjen och fältet ”Bilagor”.

2024/02/13

Okategoriserade