Ny version 6 december

Onsdagen den 6 december installerades version 2.32 av Ladok. Produktionsmiljön kommer inte vara tillgänglig mellan klockan 04-06. Nästa uppgradering sker den 20 december.

Förbättrade funktioner och viktiga rättningar

• Ladok för alumner: Det finns nu en länk tillbaka till tidigare inloggningssida, om man inte vill logga in med e-legitimation.
  • Ladok för alumner: Inloggning med BankID är nu möjligt. Tidigare har det bara varit möjligt att logga in med Fredja eID.
  • Studentärende: Det går nu att välja vilka sökparametrar som visas via valet “Visa sökfält”.
  • Studentärenden: Det går nu att söka fram inkomna ärenden inom ett datumintervall.

Nya funktioner – Examen

• Efter att beslut om bevis fattats går det inte längre att ta fram bevisdokument eller göra ändringar i bevisärendet. Istället finns en ny vy som visar information om det utfärdade beviset, vilken man kommer åt via bevisärendet eller i översikten i fliken Ärenden/Beslut. Här ges också möjlighet att ta fram bevisdokumentet på nytt.
  • Ny funktionalitet för att kunna rätta eller ändra utfärdade bevis i Ladok. I denna version går det att rätta/ändra kurspaketering, bevistexter, fotnoter, titel samt personuppgifter.

2023/12/15