Ny version 20 december

Onsdagen den 20 december installerades version 2.33 av Ladok. Produktionsmiljön kommer inte vara tillgänglig mellan klockan 04-06. Nästa uppgradering sker den 3 januari 2024.

Förbättrade funktioner och viktiga rättningar

• Ladok för studenter: När max antal platser har uppnåtts på ett aktivitetstillfälle så framgår detta på anmälningsknappen.
  • Tillgänglighet: Ladoks stödjer nu de användare som ställt in högkontrasttema i sitt operativsystem. Tidigare kunde vissa fokus-markeringar döljas och försvåra navigationen.
  • Resultat: Nu fungerar det att filtrera på attesterade resultat i fliken Rapportera.
  • Examen: För att förbättra tydligheten i beslutsflödet för rättelser/ändringar av bevis har fältet “Noteringar” tagits bort i dialogrutan för beslut.
2023/12/19