Ny version 25 oktober

Onsdagen den 25 oktober installeras version 2.29 av Ladok. Produktionsmiljön kommer inte vara tillgänglig mellan klockan 04-06. Nästa uppgradering sker den 8 november.

Förbättrade funktioner och viktiga rättningar

• Ladok för alumner: Texten på startsidan har förbättrats så det tydligare framgår hur aktiva studenter loggar in i Ladok för studenter istället.
  • Aktivitetstillfällen: Ett aktivitetstillfälle kan nu begränsas till ett maxantal studenter som får anmäla sig.
  • Tillgodoräknande: Det går nu åter att ange omfattning för “Annan specifikation”.
  • Uppföljning: Nu sorteras kurspaketeringar på benämning i första hand och kod i andra hand.

Examen

• Bevisinformation: Det går nu återigen att välja bevistyp vid skapande av ny bevisbenämning.

2023/10/24