Ny version 26 oktober

Onsdagen den 26 oktober installeras version 2.3 av Ladok. Produktionsmiljön kommer inte att vara tillgänglig mellan klockan 04-06. Nästa uppgradering sker den 9 november.

Förbättrade funktioner och viktiga rättningar

• Ladok för studenter: För aktivitetstillfällen med anmälan visas nu antal dagar tills anmälningsperioden öppnar respektive stänger.
  • Studiedeltagande – Kurspaketering: På sidan för att söka kurspaketering kan du nu välja vilka sökfält och kolumner som visas (valet sparas i din webbläsare). Istället för att kryssa i en ruta för att se en summering av antal påbörjade, avbrott m.m. så väljer du nu att visa det via val i “Anpassa kolumner”. Om du ändrar antalet sökmöjligheter som visas så sparas det också i webbläsaren.
  • Studiedeltagande – Kurspaketering: I fliken “Deltagare” för en kurspaketering görs filtrering av tillstånd (påbörjad, avbrott m.m.) numera i en ruta högst upp på sidan. För att visa deltagare från alla tillfällen görs valet via tillfällesväljaren (högst upp till vänster).
2022/10/25