Ny version 31 augusti

Onsdagen den 31 augusti installeras version 1.99 av Ladok och Produktionsmiljön kommer inte att vara tillgänglig mellan klockan 04-06. Nästa uppgradering sker den 7 september.

Förbättrade funktioner och viktiga rättningar

• Annan merit: I studentöversikten visas nu även alternativ benämning för de Andra meriter som utgör grund för ett tillgodoräknande.
  • Annan merit: På sidan “Andra meriter” i fliken “Studentuppgifter” visas nu även alternativ benämning för de Andra meriter som är listade där.
  • Studieaktivitet och -finansiering: På sidan “Dokumentera studieaktivitet och -finansiering för flera” tar nu utsökningen även med doktorander där ämnestillfället är pågående och studieperiodens slutdatum har passerat.

Examen

• Anteckningar på kurspaketeringsnivå visas nu med korrekt källa i bevisärenden, även för ej påbörjade kurspaketeringar.
  • Nu visas målen för ett tillgodoräknande i alfabetisk ordning utifrån benämning (inkl siffror) i både bevisärendet och i själva bevisdokumentet, då man valt att visa målen i beviset. Tidigare skedde sorteringen på kurskod,

2022/08/30