Ny version 17 augusti

Onsdagen den 17 augusti installeras version 1.98 av Ladok och Produktionsmiljön kommer inte att vara tillgänglig mellan klockan 04-06. Nästa uppgradering sker den 31 augusti.

Förbättrade funktioner och viktiga rättningar

• Aktivitetstillfällen. Nu fungerar återigen paginering av deltagarlistan korrekt. Om man tidigare tog bort eller avanmälde en student så skickades användaren tillbaka till sidan 1. Nu stannar man kvar på den sida man tog bort studenten från.
  • Ändringslogg aktivitetstillfälle: Nu fungerar mouseover även i kolumnen för Aktivitetstillfälle. Håll muspekaren över benämningen och hela texten visas. Detta fungerar sedan tidigare i kolumnerna Kurs och Modul.
  • Studiedeltagande: Varningstriangel visas nu som förväntat i samband med behörighetsvillkor på student.
  • Studieaktivitet och finansiering: Utsökning av doktorander tar nu även med doktorander där ämnestillfället är pågående och studieperiodens slutdatum har passerats.
2022/08/16