Ny version 6 juli

Onsdagen den 6 juli installeras version 1.95 av Ladok och Produktionsmiljön kommer inte att vara tillgänglig mellan klockan 04-06.

Under resten av sommaren kommer nya versioner var annan onsdag (20/7, 3/8) och även då är Ladok inte tillgängligt mellan ca kl 04-06. Sannolikt kommer mycket få nyheter under den tiden, och vi kommer bara blogga om det är något som påverkar tillräckligt mycket.

Föregående somrar har inga nya versioner installerats under semestern, så detta är en ändring jämfört med tidigare.

Nyheter 6/7

• Utdata: Nu tas hela resultatet med vid export av Adresslista, inte enbart de poster som visas på skärmen. Gäller samtliga utdatafunktioner (Studiedokumentation -> Utdata).
  • Praktik/Intyg: Om det finns praktik dokumenterad för en student (student -> Studentuppgifter -> Praktik) så kan det nu visas ut på ett resultatintyg. När studenter eller personal hämtar ett resultatintyg är det valbart att ta med information om praktik. När studenter hämtar ett nationellt resultatintyg så tas alltid information om praktik med.
2022/07/05