Ny version 16 mars

Onsdagen den 16 mars installeras version 1.84 av Ladok och Produktionsmiljön kommer inte att vara tillgänglig mellan klockan 04-06. Nästa uppgradering sker den 30 mars.

Förbättrade funktioner och viktiga rättningar

• Aktivitetstillfälle: Det går nu att anpassa vilka sökparametrar som ska visas på sidan. Valen sparas sedan i webbläsaren på samma sätt som när kolumnvisningen anpassats.
  • Aktivitetstillfällen: I CSV-filen som kan hämtas i fliken “Deltagare” framgår nu även information om avstängning, om datum för avstängningen sammanfaller med datum för aktivitetstillfället.
  • Enpersonsrapportering: I informationen vid klarmarkering visas nu namn, personnummer, kurskod, kursbenämning, modulkod och modulbenämning.
  • Resultatrapportering: Nu finns tre fält vid val av rättande lärare
  1. Rapportör med behörighet
  2. Användare på lärosätet
  3. Övrig medverkande (fritextfält)
  • Finansieringsform: Finansieringsform LL står nu för Livslångt lärande, tidigare stod det för Lärarlyftet. Lärarlyftet har fått en ny akronym i Ladok – LLY.

Examen

• Dokumentkonfiguration: Nu särskiljs bakgrundsbilder i bevis från andra bilder (vanligtvis logotyp) då parameter för dokumentmall läggs in i dokumentkonfiguration.
  • Rättat så att studenter inte längre kan skapa dubbla ansökningar av bevis.

2022/03/15