Ny version 7 juli

Onsdagen den 7 juli installeras version 1.71 av Ladok. Produktionsmiljön kommer inte vara tillgänglig mellan klockan 4-6 när uppgraderingen sker. Nästa uppgradering sker den 18 augusti.

Förbättrade funktioner och viktiga rättningar

Aktivitetstillfälle: Förbättringar har genomförts, exempelvis har sökfält bytt namn från “Utb.kod” till “Kurskod” och ligger först samt att kurstillfällen är sorterade efter datum i visningen av framsökta aktivitetstillfällen.

Sökning av student: Rättat så att vid unik träff vid sökning av student öppnas studentens vy direkt.

Examen

• Nu går det att i dispositionslistan redigera rubriker som ska med i ett bevisdokument. (Tidigare behövde man ta bort berörd rubrik och därefter lägga in en ny, ifall man ville ändra den.)
  • Kurspaketeringens kod visas vid rättning av utfärdat bevis.
  • I bevisärenden visas numera aktuell students e-postadress högst uppe till höger i ärendet, med en klickbar länk som öppnar ett nytt mejl i användarens e-postprogram.
  • För att förbättra prestandan så läses numer inte moduler upp från databasen om bevisinställningarna inte tillåter moduler i bevis.
  • Rättning så att den automatgenererade rubriken för examensarbete behålls i ärendet i de fall ett bevisärende innehåller två (eller fler) titlar och en av de berörda kurserna rättas/tas bort så att den och dess titel försvinner ur bevisärendet.
  • Rättat så att projekttitel inte längre riskerar att hamna ovanför rubriken “Examensarbete” om flera projekttitlar förekommer i samma bevisärende.
2021/07/06