Ny version 14 april

Onsdagen den 14 april installeras version 1.65 av Ladok. Produktionsmiljön kommer inte vara tillgänglig mellan klockan 4-6 när uppgraderingen sker. Nästa uppgradering sker den 28 april.

Förbättrade funktioner och viktiga rättningar

• Resultatrapportering: I flera flikar som berör resultatrapportering visas nu efternamnen fetmarkerade för tydligare överblick.
  • Utdata: I utdatafunktionen för studieavgiftsbetalning visas nu “Återbud” i Tillståndskolumnen som “Meddelat av student” eller som “Uteblev”.

Examen

• Nu visas även information om tillgodoräknanden för del av kurs i bevisärenden, både i kurslistan och i fotnotslistan. Likaså visas även eventuellt tillgodoräknande på del av modul om modul har lagts till i bevisärendet.
  • Nu visas information om huvudområde och fördjupning i Ärende/Beslut även i det fall dessa är tilläggsuppgifter.
  • Om grund för tillgodoräknande gäller modul och dess kurs har avvikande enhet gentemot bevisets enhet så skrivs nu den avvikande enheten ut korrekt i beviset.
  • Om rättning av Annan merit eller Annat resultat gjorts då dessa redan finns markerade i ett påbörjat bevisärende och ändringen påverkar fotnoter så uppdateras nu fotnoterna korrekt om man bockar ur och bockar i berörda meriter i bevisärendets kurslista.
2021/04/13