Ny version 27 januari

Onsdagen den 27 januari installeras version 1.60 av Ladok. Produktionsmiljön kommer inte vara tillgänglig mellan klockan 4-6 när uppgraderingen sker.

Nästa uppgradering sker den 17 februari. Kommande uppgraderingar sker därefter var annan vecka fram till sommaren.

Förbättrade funktioner

• Nu finns ett nytt och förbättrat resultatintyg både för studenter och för personal. Intyget innehåller flera valmöjligheter för avgränsningar och tillägg.

Ändrad funktionalitet

• Antal möjliga deltagare i grupp har begränsats till 300.

För examenshandläggare

• Betavyn för fotnotshantering är nu ordinarie fotnotsvy och den ursprungliga vyn har tagits bort.
  • Rättning har skett av ett problem där ändringar av fotnoter i vissa fall inte visades förrän efter manuell uppdatering av sidan.

Planerad driftstörning i alla Ladokmiljöer

Måndagen den 1 februari mellan kl 20.00 och 24.00 kommer samtliga Ladokmiljöer att påverkas av underhåll i Umeå universitets datanät. Under tiden förväntas driftstörningar förekomma.

2021/01/26