Ny version 18 november

Onsdag 18 november installeras version 1.57 av Ladok. Produktionsmiljön kommer inte vara tillgänglig mellan klockan 4-6 när uppgraderingen sker.

Nästa uppgradering blir den 2 december.

Förbättrade funktioner

• Studentgränssnittet: Nu finns ett nytt och förbättrat verifierbart nationellt resultatintyg, som skapas av Ladok istället för av LadokPing.

Viktiga rättningar

• Uppföljning: I rapporten Utfall HST/HPR visas nu ordning på kön enligt Kvinnor, Män och Total, på samma sätt som i de andra rapporterna.

För examenshandläggare

Nya funktioner

• Bevisinformation: En flik för fotnoter har tillkommit i Bevisinformation. Man kan nu lägga upp lokala (lärosätesspecifika) fotnoter. Dessas kan användas som mallar för att lägga till fotnoter i olika bevisärenden. Mallarna kan indelas i kategorier.
  • Bevis: Nu finns funktionalitet för att i enskilda bevisärenden lägga till lokalt fördefinierade fotnoter (vilka även kan justeras i bevisärendet om så önskas). Funktionaliteten nås via den nya betavyn för fotnotshantering. Examenshandläggare kan välja om de vill jobba med den nya vyn eller den gamla fotnotsvyn.
2020/11/17