Ny version 21 oktober

I morgon onsdag 21 oktober installeras version 1.55 av Ladok. Produktionsmiljön kommer inte vara tillgänglig mellan klockan 4-6 när uppgraderingen sker.

Nästa uppgradering blir den 4 november.

Förbättrad funktionalitet

• Medarbetarrättigheter: Nu kan du även söka på kurskod, namn och personnummer förutom på kursbenämning när du vill söka fram tidigare inlagda rättigheter.
  • Resultatrapportering: Om det finns ett tillgodoräknande på del av modul hindras man att attestera ett modulresultat på den modulen med ett examinationsdatum som ligger före beslutsdatum för tillgodoräknande.
  • Uppföljning: Ett antal förbättringar har skett i rapporten Utfall HST/HPR (beta).

För examenshandläggare

• Studentgränssnittet: I lokala texter kan man nu ha upp till 4000 tecken i samtliga steg i ansökan till examen.
2020/10/20