Ny version 9 september

I morgon onsdag 9 september installeras version 1.52 av Ladok. Produktionsmiljön kommer inte vara tillgänglig mellan klockan 4-6 när uppgraderingen sker.

Nästa uppgradering blir den 23 september, därefter sker uppgradering som vanligt var annan vecka fram till jul.

Edit: Uppgraderingen blir inte av 9/9 utan kommer istället genomföras måndagen 14/9.

Uppdaterad startsida

Utefter användarönskemål har man gjort tester på Örebro samt Karlstads universitet som lett till några förändringar på startsidan. Bl a har man renodlat rollerna Rapportör respektive Attestant. Man har också gjort förbättringar på visning när det finns betyg på hel kurs att rapportera.

De ändringar som är gjorda visas tydligt i bifogad PDF och vi ber er vänligast att sprida detta till lärare som arbetar i Ladok.

Översikt över förändringar på startsidan
Changes on the Home page of Ladok

2020/09/08

1. karim

Hej! Nu finns PDF:en även på engelska.

2. Susanne Lindberg

Hej! Finns den bifogade PDF:en även på engelska?