Ny version 23 september

I morgon onsdag 23 september installeras version 1.53 av Ladok. Produktionsmiljön kommer inte vara tillgänglig mellan klockan 4-6 när uppgraderingen sker.

Nästa uppgradering blir den 7 oktober, därefter sker uppgradering som vanligt var annan vecka fram till jul.

Det nya inloggningssättet kommer att dröja tills nästa uppgradering den 7 oktober.

Enpersonsrapportering

• Vid betygsrapportering av enskild student ges nu möjlighet att ange resultatnoteringar vid rapportering samt ändra dessa vid ändring av attesterat resultat.
  • Mer information om tillgodoräknande finns om man klickar på den blå TG-rutan.

Förbättringar och rättningar

• I Utdata för Studieavgiftsbetalning och Deltagande kurs framgår numera även kurspaketeringstillfällets tillfällesinformation i csv-filen.
  • Vid dokumentation av studieaktivitet och -finansiering fungerar nu rullistan för att välja studiefinansiering även i Firefox.
  • I studentgränssnittet visas nu tydligare felmeddelande om avgiftsskyldig student inte kan registrera sig.

2020/09/22