Ny version 20 maj

I morgon onsdag 20 maj installeras version 1.48 av Ladok. Produktionsmiljön kommer inte vara tillgänglig mellan klockan 04:00-06:00 när uppgraderingen sker. Nästa uppgradering blir den 3 juni.

Förbättrade funktioner

• Nu hindras man från att spara en påbörjad resultatändring ifall det samtidigt hunnit påbörjas rapportering av nytt resultat på samma modul och student i en annan flik eller av annan användare.
  • Det har gjorts en rättning av ett fel som gjorde att klarmarkerade resultat på kurser med s.k. “enda prov” inte dök inte upp på startsidans attesteringsflik.
  • När CSV-filer hämtas i “Utdata: Behörighetsvillkor”, “Utdata: Resultat” samt “Utdata: Utfärdade bevis” så inkluderas nu alla rader från sökresultatet. Även utsökningsparametrarna inkluderas i CSV-filen.
  • Förbättring så att snabbkommandot Ctrl+S fungerar som det ska i dialogrutor.

Studentgränssnittet

• Student är nu förhindrad att klicka på “Skicka” en extra gång i samma dialog vid bevisansökan om denne redan skickat in sin ansökan.

Bevisärenden

• Nu finns möjlighet för lärosätena att lägga in lokala texter som en hjälp för studenterna i alla steg i en bevisansökan som sker via studentgränssnittet. (Inställningarna görs via Systemadministration – Konfiguration – Lokala texter)
  • Rättning i Bevisinformation – Nationella bevistexter så att förhandsgranskning återigen fungerar.
2020/05/19