Ny version 25 mars

I morgon onsdag 25 mars installeras version 1.44 av Ladok. Produktionsmiljön kommer inte vara tillgänglig mellan klockan 04:00-06:00 när uppgraderingen sker. Nästa uppgradering blir den 8 april men eventuellt blir det endast interna ändringar som vi inte kommer att blogga om.

Ny funktionalitet

För att göra det enklare för alla attestanter att hitta finns det nu en ny flik “Att attestera”. Fliken visar allt som finns för användaren att attestera.
OBS! Resultatet måste vara klarmarkerat efter den 25 mars för att det ska visas i den nya “Att attestera” fliken. Tidigare inlagda resultat hittas under fliken “Aviseringar till mig från Ladok”

Så småningom kommer Attesteringsmöjlighet tas bort från fliken ”Mina Kurser” samt fliken ”Aviseringar till mig från Ladok” tas bort helt. När samtliga ändringar är gjorda är det primärt fliken “Att attestera” som ska användas för alla attesteringar. “Mina kurser” fliken och “Mina kurser (organisationsrättigheter)” kommer då primärt att användas för rapportering.

“Mina kurstillfällesfavoriter” har återkommit till startsidan. Där kan användaren själv välja ut kurstillfällen hen är intresserad av. Du som administratör kan ange favoriter under Avancerat -> Medarbetarrättigheter.

Förbättrade funktioner

• Vid anmälan till aktivitetstillfälle för flera studenter visas nu information om det finns hinder mot att en student anmäls eller avanmälas.

2020/03/24