Ny version 29 januari

I morgon onsdag 29 januari installeras version 1.40 av Ladok. Produktionsmiljön kommer inte vara tillgänglig mellan klockan 04:00-06:00 när uppgraderingen sker.
Nya versioner kommer härefter som vanligt var annan onsdag.

Allmänna nyheter

Möjlighet att via masshantering ta bort registrering för flera studenter har införts. Möjligheten gäller för första samt följande registreringar inom ett tillfälle. Det är inte möjligt att använda funktionaliteten för Ta bort registrering för flera efter genomfört tillfällesbyte.

Förbättrade funktioner

• Om studenten gjort tidigt avbrott på en kurs, där studenten fått ett tillgodoräknande, kommer detta tillgodoräknande med på resultatintyget.
  • Nationella översikten visar nu betygsskala bredvid betyget på avklarade kurser eller moduler.
  • Nationella översikten visar nu eventuella aktörer, t ex handledare, inom respektive kurspaketering.
  • I den nationella översikten har förbättringar gjorts av hur innehåll i examen presenteras.
  • Vissa URL:er i systemet är ändrade. Detta innebär t.ex. att sparade länkar eller bokmärken kan behöva uppdateras.

Rättad funktionalitet

• Resultatintyg begränsat på kurspaketering tar nu även med tillgodoräknad modul på kurs kopplad till kurspaketeringen.
  • Resultatintyg begränsat på kurspaketering fungerar nu som det ska även om studenten har gjort tillfällesbyte på kurspaketeringen.
  • Koppling av resultatnotering till ett kurstillfälle går nu återigen att ta bort så länge man inte börjat använda resultatnoteringen på det aktuella kurstillfället.
  • Summeringar i t.ex. studentöversikten gällande tillgodoräknanden har rättats. Tidigare visades felaktig information ifall samma modul funnits med som mål fler än en gång i ett och samma tillgodoräknande.
2020/01/28

1. karim

Uppgraderingen var klar ca 07:25.

2. Jessica

Hej, problem vid uppdateringen? Kommer inte åt Ladok nu, 7:05