Ny version 17 december

I morse installerades version 1.39 av Ladok. Nästa version kommer efter juluppehåll och terminsstart onsdagen 29 januari. Därefter är åter till normal takt, dvs var annan onsdag.

Allmänna nyheter

• I admingränssnittet kan man nu begränsa resultatintyg på vald kurspaketering (program eller forskarämne). Det går ännu inte i studentgränssnittet. Än så länge kommer inte programmet/forskarämnet med som rubrik, så om man vill få fram detta får man lägga in det som fritext.
  • Viss förenkling har skett i rapportering av studieaktivitet och -försörjning, om man gör det från Kurspaketering, men man kan fortfarande inte massinmata för samtliga doktorander på en gång.
  • I utdata – Studieaktivitet och försörjning, kan man nu avgränsa på de doktorander som man inte redan matat in aktivitet för vald period på. Notera dock att det krävs att det har gjorts minst en registrering inom den perioden (forskningsarbete och/eller doktorandkurs).

Nyheter i nationell översikt

• Man ser nu land för extern part
  • Man ser huvudområde och successiv fördjupning
  • Man kan se enstaka detaljer från översikten (fäll ut enstaka samt klicka på I:et)
  • Man ser nu även tillgodoräknande på del av kurs (stjärn-markering + omfattning)
  • Man ser om annat resultat ligger inom kurspaketering
  • Diverse layoutförbättringar
  • Man kan filtrera på innehåll i en examen, så att enbart kurserna som ingår i vald examen kommer med. Dock finns även rubrikerna för icke ingående kurspaketeringar kvar, men utan kurser.
2019/12/17