Ny version 20/11

Onsdag 20 november kommer Ladok uppgraderas till version 1.37
Senast klockan 06.00 beräknas allt fungera normalt igen.

Allmänna nyheter

• Flikarna i Ladok har ändrat utseende och blivit tydligare.
  • Vid massinläggning av resultat går det nu bra att klarmarkera 400 resultat åt gången.
  • Vid tillgodoräknande kan nu endast Annat resultat samt Annan merit användas en gång som grund i samma ärende.
  • Nu visas tillgodoräknanden i den Nationella översikten med koppling till kurspaketering och grunderna Annan merit/resultat och målet Annan specifikation.
  • Det är nu möjligt att ändra om en redan använd resultatnotering ska visas för student eller inte. Det är även möjligt att ändra resultatnoteringstyp för resultatnoteringar som ännu inte använts.
  • Rapporteringslistan vid uttag av csv-fil får nu ett kortare namn (utan kursbenämning och modulbenämning) för att motverka problem med att öppna filen i Excel.

Nästa uppgradering sker den 4 december.

Migrering av medarbetarrättigheter

På onsdag 20 november sker också migreringen (överföringen) av nuvarande kopplingar av rapportör och attestant. Det är enbart kopplingar som rör grund- och avancerad nivå som migreras. Inga kopplingar till förutbildningar (basår), uppdragsutbildningar eller utbildning på forskarnivå migreras. Medarbetare med mer än 100 kopplingar migreras inte heller. Efter migrering kontrollera och korrigera det som behövs.
För mer detaljerad information och lathund: se här

Migreringen sker samtidigt för hela Lunds universitet och samtidigt aktiveras den nya startsidan.

2019/11/19

En kommentar

1. karim

Vi har utlovat en fil över de som inte blev konverterade. Tyvärr får vi inte underlaget från Ladokkonsortiet förrän i morgon (torsdag 21/11), så först då kommer filen. Klockslag oklart.