Ny version 23 oktober

Onsdag 23/10 kommer Ladok – produktionsmiljö att uppdateras till version 1.35. Nästa uppgradering sker onsdagen 6/11.

Allmänna nyheter

• I nationella översikten finns nu möjlighet att filtrera kurslistan på nivå inom studieordning, utbildningstyp samt utbildningsform.
  • I nationella översikten visas nu även studentens eventuella studieuppehåll och avbrott (dock ej tidigt avbrott)
  • Det finns även en ny guide för den nationella översikten.

För examenshandläggare

• Nu visas överlappande kurser igen vid hantering av examen

Studentgränssnittet

• Personnummer visas nu i studentgränssnittet. Förhoppningen är att studenten nu lättare ska uppmärksamma om fel nummer ligger i Ladok och ber om att få ändrat sina uppgifter. Vi ber er vänligen att uppmana era studenter att inkomma med sina nya personnummer uppgifter så att det aktuella finns i Ladok.

Påminnelse om informationsmöte om Ladoks nya funktionalitet för medarbetarrättigheter den 7/11 samt 12/11. Se Inbjudan Medarbetarrattigheter

2019/10/22