Ny version 25 september + medverka i användarintervjuer

Onsdagen 25 september installeras version 1.33 av Ladok. Detta görs som vanligt tidigt på morgonen. Nästa version av Ladok installeras onsdagen 9 oktober.

Edit: Ladokkonsortiet har meddelat att uppgraderingen blir tidig morgon torsdagen 26/9 istället.

Allmänna nyheter

• Det har införts ny användarhjälp direkt på nya startsidan (används framför allt av nationalekonomi och musikhögskolan för tillfället, men även alla andra kommer att använda den framöver; mer info kommer om detta framöver)
  • Vidareutveckling har gjorts i den nya nationella översikten (ni som har access till den har fått mail av Per Auster). Bl.a. fungerar den nu även på engelska och annat resultat visas.

Nyheter för antagningshandläggare

• Korrigering i underlag för anmälan inom program har gjorts, så att datum för kurspaketeringen visas korrekt.

Medverka i användarintervjuer

Ladokkonstortiet bjuder in användare att medverka i användarintervjuer. Läs mer på https://ladok.se/medverka-i-ladoks-forbattringsarbete och svara senast 15/10 kl 17:00 om du är intresserad genom att fylla i den länkade enkäten.

2019/09/24