Ny version 11 september

På onsdag morgon (klart senast kl 06) installeras version 1.32. Nästa uppgradering sker onsdagen 25 september.

Generella nyheter

• Under överfliken Studiedokumentation har det kommit snabbfält för personnummer- och kurskodssökningar. Dessa snabbfält kan även nås med snabbkommandona Alt+P resp Alt+K (i Firefox verkar det enbart fungera med stora P och K, dvs Alt+Shift+P/K, i Chrome fungerar det även utan Shift, i Mac verkar det inte fungera alls). Notera att man enbart kan söka på personnummer resp kurskod. Vill man söka på andra fält (som namn eller kursbenämning) får man gå till Student- resp Kurs-fliken.
  • I kurs/kurstillfällessök kan man numera söka även på utbildningstyp, t.ex. grund- och avancerad nivå eller forskarnivå.
  • I kurs/kurstillfällessök har kryssrutan för summeringar flyttats till kolumnhuvudet, och följer numera med vid sidbyte. Dessutom har det tillkommit en kryssruta för att filtrera ut de kurstillfällena som är klara för helkursbetyg. Notera att filtreringen dels tar tid, när det är stora mängder kurstillfällen som är utsökta, samt att filtreringen enbart sker på den sidan som visas (så det är flera sidor att bläddra mellan om det även var det före man tryckt på filterkrysset).
  • Det har skett flera olika förenklingar när det gäller att skapa individuella tillfällen. T.ex. följer poängen för utbildningen med till tillfället som förvalt. Om man valt period för start för utbildningen ligger detta som förvalt på tillfället (även om man kan ändra). Om det individuella tillfället ligger inom en paketering (t.ex. forskarämnestillfälle) följer även vissa parametrar med, så att man slipper fylla i dem. Notera att detta troligtvis förenklar för er, men det gäller också att se upp så att inte felaktiga parametrar följer med.

För examenshandläggare

• Man kan ta bort beviskombinationer som inte används
  • Bevismallarna under förhandsgranska kommer nu i alfabetisk ordning, vilket även medför att PDF:erna sorteras konsekvent i samma ordning.
2019/09/10