Ny version 15 augusti

Efter lite olika budskap verkar det nu bli på torsdag 15 augusti kl 04 – 06 som version 1.31 av Ladok installeras. Kommande uppgradering är planerad om fyra veckor till 11 september (de hoppar över nyinstallation vid terminsstart).

Allmänna nyheter

• Rutan för att fylla i kurspaketering är flyttad till högst upp i tillgodoräknandeärenden.
  • När man listar alla versioner för en kurs/ett program/osv under Utbildningsinformation så ser man numera versionsnummer direkt i listan. Vid aktuell version står numret okursivt, vid äldre versioner är numret kursivt.
  • Vid visning/listning av Andra meriter skrivs nu kod för extern part och landskod ut.
  • Vid inläggning av Annat resultat är kontroll införd att examinationsdatum inte ligger i framtiden.
  • Nu ingår även student som lämnat återbud respektive gjort tidigt avbrott i utsökningen i Utdata Studieavgiftsbetalning.
  • För utdata utbytesstudier har utsökningsmöjligheterna utökats.

Rättningar

• Nu kan man rätta även väldigt “stora” tillgodoräknanden.
  • Personnummer översätts nu till “Personal Identity Number” i fotnoten på resultatintyg.
  • Informations-i:et är tillbaka i ärendesammanfattningsrutan.
  • När du ska ta bort en sedan tidigare förbered borttagning i resultat visas nu menyalternativet korrekt som klickbar.

För examenshandläggare

• Man kan inte längre lägga till moduler från ett annat lärosäte i en examen. (Enbart moduler från egna lärosätet eller hela kurser från andra lärosäten.)

För dig som använder uppföljningsdatabasen

• Nu finns vyn BI_FORVANTADETILLFALLESDELTAGANDEN_UTBILDNINGSTILLFALLEN som innehåller koppling mellan ett tillfällesdeltagande och den (ev) omslutande paketeringen, i flera nivåer. (För mer info, kontakta Karim.)
2019/08/13