Ny version onsdag 19 juni

På onsdag 19 juni är det dags för version 1.30 av Ladok.

Allmänna nyheter:

• I sammanställningen under fliken “studentuppgifter” visas nu tidpunkten för uppdaterade uppgifter, istället för antalet dagar som tidigare.
  • Studentens resultatöversikt har ändrat utseende. All tidigare funktionalitet finns kvar men visas på ett nytt sätt. Ändringen har gjorts för att man i ett senare skede ska kunna rapportera resultat direkt på studenten.

Efter sommaren kommer Ladok uppgraderas till version 1.31 den 14 augusti.

2019/06/18

1. karim

[Det jag tidigare skrivit i den här kommentaren var fel. Jag hade tagit fel på olika miljöer.]

2. karim

I och med att det varit diverse olika fel med den nya studentresultatöversikten kommer den att backas till den gamla versionen (gäller enbart den visningen). Detta kommer att ske under torsdagseftermiddagen, men innebär inga längre driftavbrott (och troligtvis inga korta heller).