Ny version fredag 7 juni

På fredag 7 juni är det dags för version 1.29 av Ladok (i och med att torsdagen 6 juni är helgdag). Som vanligt sker uppdateringen så att den är klar före normal arbetstid.

Från 1.30 byts den normala veckodagen att installera nya versioner av Ladok från torsdagar till onsdagar.

Kommande versioner installeras enligt följande datum:
1.30 onsdag 19 juni
1.31 onsdag 14 augusti
1.32 onsdag 11 september
1.33 onsdag 25 september
Notera att det är längre mellan installationerna 1.30 och 1.31 (pga semester) resp. 1.31 och 1.32 (pga terminsstart). Från 11 september gäller återigen uppdatering var annan vecka, men nu på onsdagar.

Allmänna nyheter
  • I resultatvyer där moduler förekommer tex. resultat på kurs och resultatuppföljning visas nu modulens benämning i kolumnrubriker, ej kod. Om man hovrar över rubriken visas både benämning, omfattning och kod. I komprimerat läge visas fortfarande koden.
  • Under utfärdade bevis i studentöversikten visas nu även huvudsaklig kurspaketering.
  • I ändringsloggen för Tillgodoräknande är rubriken “Attestant” nu utbytt mot “Beslutsfattare”. För Annat resultat och Annan merit är nu “Attestant” utbytt mot “Vidimerad av”.
  • Om användaren anger beslutsdatum via “Dokumentera beslut” vid attestering av tillgdooräknande så kontrolleras nu beslutsdatumet även mot eventuell modul som ingår i grunden till tillgodoräknandet. Beslutsdatum får inte infalla innan i TG:t ingående moduls examinationsdatum, eller kursresultats examinationsdatum om modulresultat inte finns.
För examenshandläggare
  • Möjlighet att ta bort utfärdat bevis finns nu i fliken ärenden/beslut (ej längre under student -> översikt -> utfärdade bevis).
2019/06/05