Omregistreringar

Ladokgruppen får återkommande frågor kring omregistrering och vi ger följande rekommendationer:

• För att rapportera in ett resultat på en student som har en rest behöver du inte göra en omregistrering.
  • Student som däremot deltar i undervisning kan omregistreras på antingen hel eller del av kurs.
  • I vissa fall kan CSN kräva en omregistrering av studenten för att nya studiemedel ska utbetalas eller för att inte kräva återbetalning av gamla.
  • Efter det att ett helkursbetyg är rapporterat kan ingen omregistrering göras. Om detta ändå krävs, får man ta bort resultatet på hel kurs (förbereda borttagning + attestering), omkoppla och omregistrera, samt till sist lägga in resultat igen. Var uppmärksam på om det skett förändringar i moduluppsättningen.

För att omregistrera en student på en kurs måste du först göra ett tillfällesbyte. Om det inte finns något kurstillfälle för aktuell termin så måste du skapa ett nytt i Lubas. Gäller det gamla kurser som är avvecklade i Ladok och därmed inte går att hitta i Lubas beställer du kurstillfället via support@ladok.lu.se

Länk till manual angående omregistrering https://lu.app.box.com/s/qq69uze8eksxbobd42xl4iy2vrfea4ko/file/286430568926

2019/03/18