Moduler och kurstillfällen

Med detta inlägg vill vi påminna om att sista dag för skapande av nya moduluppsättningar inför höstterminen 2019 närmar sig (1 april)
Vi bifogar även en länk till skrivelsen om nya arbetsprocesser på grund- och avancerad nivå som tidigare har skickats ut. https://lu.app.box.com/s/qq69uze8eksxbobd42xl4iy2vrfea4ko/file/363134073767.

Detta gäller framförallt skapade av moduler (prov) dvs de ingående delarna i en kurs som används vid resultatrapportering. Innan kurstillfällen sätts till status komplett i Ladok, vilket krävs för att skapa programstrukturer samt ta emot antagna studenter från antagningssystemet NyA, måste kursens moduler vara klara. Annars kommer antagna studenter att kopplas till fel version av kursen i Ladok vilket medför ett stort problem då inte resultatrapportering kan ske på rätt moduluppsättning.

Vi vill därför särskilt uppmärksamma er på två väldigt viktiga datum då ingående moduler på en kurs måste vara helt klara. 1 april inför kommande hösttermin samt 1 oktober inför kommande vårtermin.

För LTH gäller egen arbetsprocess.

2019/03/18

skrivelser