Nya funktioner 31/1

Torsdagen 31/1 är det dags för version 1.19 och 1.20 som installeras samtidigt (i listan nedan finns en samlad bild av nyheterna). Som tidigare meddelats har en förändring av nertiden gjorts, så nu är stängningen ännu kortare och blir klar ännu tidigare på morgonen.

Nästa uppgradering är torsdag 14/2, och fortlöper på samma sätt fram till sommaren.

Nya allmänna funktioner:

• Aktivitetstillfällen har nu ett eget menyalternativ i den gröna menyn (tidigare fanns det under Avancerat -> Gemensamma aktivitetstillfällen). Länkarna till rapportering är ändrade, så att man alltid kommer in på aktivitetstillfället och därmed samtliga kurser/kurstillfällen som aktivitetstillfället är kopplat till.
  • Korrigering vad gäller antalet träffar när man söker på Aktivitetstillfällen
  • Ny utdatafunktion för kurspaketeringar (program), där man kan söka på olika statusar samt begränsa tidsperiod på “börjar under” eller “pågår inom” på perioden. Man kan också söka fram flera kurspaketeringar inom samma sökning (vilket man inte kan under Studiedeltagande -> Kurspaketering).
  • Utdatafunktionerna har nu en drop down-meny istället för flikar
  • Finansieringsform visas nu på Studiedeltagandefliken inne på en student, samt i listan under Utbildningsinformation -> Kurs -> Tillfällesfliken (men inte på Utbildningsinformation -> Kurstillfällen)
  • Tillgodoräknande på 0 hp eller utan omfattning, visas nu på ett mer korrekt sätt i studentens översikt

Studentgränssnittet

• Studentgränssnittets startsida är numera tvåspråkigt (svenska + engelska)
2019/01/28

1. karim

Nu har vi fått info om att uppgraderingen *preliminärt* på tisdag 2019-02-05 från kl 04.00 till kl 07.00. På måndag kommer troligtvis vidare info om detta.

2. karim

Det blir ingen uppgradering i morgon fredag 1/2 heller, då man upptäckt ytterligare buggar. Kanske på måndag eller senare. Vi hör av oss när vi vet.

3. karim

Uppgraderingen 31/1 har skjutits upp pga en bugg. Installationen sker istället på fredag eller måndag (jag lägger in ett nytt besked när vi vet mer).