Filmer om studentgränssnittet

Nu finns det flera korta filmer som beskriver funktionaliteten i studentgränssnittet . Filmerna riktar sig till studenter på lärosätet. Funktionen att “ansöka om tillgodoräknande i Ladok” kan ännu inte användas vid Lunds universitet.

Tänk på att bilderna från filmerna är från www.student.ladok.se. LU:s studenter kan även använda sig av www.student.lu.se. De skiljer sig lite åt.

På www.student.lu.se kan man inte byta till andra lärosäten (som beskrivs i filmen), utan enbart hantera LU:s utbildningar (undantaget “nationellt intyg”). Dessutom finns Ladok-tjänsterna på www.student.lu.se under menyalternativet “Ladok”, och ligger som en “portlet” (fönster) inne i portalen, men är alltså inte hela portalen som på www.student.ladok.se. Å andra sidan finns vissa andra tjänster på www.student.lu.se.

Så här ser det ut på www.student.lu.se

… och så här på www.student.ladok.se

2019/01/18