Utskickad skrivelse om årscykel för kurser/moduler/tillfällen på grund och avancerad nivå

I detta inlägg bifogas en länk till en skrivelse om nya arbetsprocesser på grund- och avancerad nivå som kan beröra er efter införandet av nya Ladok.

Detta gäller framförallt skapade av moduler (prov) dvs de ingående delarna i en kurs som används vid resultatrapportering. Innan kurstillfällen sätts till status komplett i Ladok, vilket krävs för att skapa programstrukturer samt ta emot antagna studenter från antagningssystemet NyA, måste kursens moduler vara klara. Annars kommer antagna studenter att kopplas till fel version av kursen i Ladok vilket medför ett stort problem då inte resultatrapportering kan ske på rätt moduluppsättning.

Vi vill därför särskilt uppmärksamma er på två väldigt viktiga datum då ingående moduler på en kurs måste vara helt klara. 1 april inför kommande hösttermin samt 1 oktober inför kommande vårtermin.

Vi ber er vänligast att delge detta dokument till berörda personer och nämnder i er organisation och tillsammans se över hur just er administration eventuellt kan komma att behöva förändras för att kunna förhålla er till de datum i skrivelsens tidplan.

Informationen i skrivelsen har sedan tidigare presenterats under de fördjupningskurser för administratörer som Ladokavdelningen gett under hösten. Skrivelsen finns på  https://lu.app.box.com/s/qq69uze8eksxbobd42xl4iy2vrfea4ko/file/363134073767.

Med vänlig hälsning,

Avdelningen för studieadministrativa system/Ladok