Ny version torsdagen den 13 december

Imorgon är det uppgradering till version 1.17. Systemet är därmed stängt från 05:30 till max 08:00.

Nya funktioner för anställda

• Nu kan del av kurs med omfattning noll och del av kurs utan omfattning tillgodoräknas. Dock är visningen av tillgodoräknande moduler på 0 hp bristfällig (ingen TG-ikon), vilket åtgärdas något senare.
  • Texter som kan anges i fritextfält vid hämtning av intyg för studenter behålls nu och kan ändras så länge man arbetar med samma student.
  • Nu stoppas en student från att anmäla som till ett aktivitetstillfälle om studenten har tillgodoräknat hela den modul som aktivitetstillfället avser. Anmälan tillåts dock om aktivitetstillfället har markerats med “Tillåt anmälan för studenter med godkänt resultat” (plussning).
  • Ny funktion i utdata finns nu för att söka ut deltaganden på kurstillfällen.

Studentgränssnittet

• Det är nu möjligt för studenten att bifoga en bilaga (PDF) vid ansökan av examensbevis.
  • Visningen i studentgränssnittet är nu tydligare när grunden för ett tillgodoräknande utgörs av del av kurs.

Nya funktioner för examenshandläggare

• Nu finns en ny funktionalitet för att lägga till regler som automatiskt fördelar ärenden till olika ärendenkorgar.
  • Vid handläggning av bevis visas nu även uppgifter om nivå inom studieordning, huvudområden och successiv fördjupning för kurser från andra lärosäten.
  • Det går nu art skriva ut de flesta specialtecken (t ex. kinesiska tecken), även när det gäller en kursiv textrad.
2018/12/12