Ny version torsdagen den 22 november

Imorgon är det uppgradering till version 1.16. Systemet är därmed stängt från 05:30 till max 08:00.

Nya funktioner för anställda

• Numera visas en ikon “D” om studenten har registrering på ytterligare kurstillfällen än det som visas, på samma kurskod. T ex om studenten är omregistrerad. Notera att ikonen “D” visas även på “förstagångsregistreringstillfället” om man går in på det i efterhand, efter en omregistrering är gjord.
  • Vid registrering av flera studenter finns nu möjlighet att söka fram flera tillfällen på samma kurskod. Tillgängligt under Studiedokumentation / Kurs / Deltagare / Hantera flera.
  • Tillgodoräknandegrunder och -mål visas, i alla vyer i systemet, i den ordning som de lades in i tillgodoräknandeärendet.
  • I utdata resultat är det nu via en checkbox valbart att ta med studenter med avbrott.
  • Vid backning av tillfällesbyte tas nu aktivitetsanmälningar bort från det tidigare tillfället.

Nya funktioner för examenshandläggare

• Det går nu att skriva ut specialtecken (tex. kinesiska tecken) i bevis (PDF-dokumentet), om det inte gäller en textrad som är kursiv. Detta kräver ett speciellt typsnitt som numera finns i Ladok.
    (Exempel: Om specialtecken använts i en projekttitel på originalspråk fungerar det att skriva ut dem, men om de använts i den alternativa titeln fungerar det ännu inte.)
2018/11/21

2 comments

1. karim

Det finns ingen officiell förklaring till D:et, men min egen tolkning är “Deltagande även på annat kurstillfälle än det som visas”.

Backning av tillfällesbyte = ta bort ett tidigare gjort tillfällesbyte. Kanske inget som händer jätteofta, men det förekommer. (Och när det väl sker samtidigt som man har aktivitetstillfällesanmälningar har det i vissa fall ställt till det i rapporteringsvyns; det är det som nu inte ska ske framöver.)

2. A

Numera visas en ikon “D” ……. – Vad står “D” för, vad ska man associera till?
    Vid backning av tillfällesbyte – Vad menas med “backning”?

Kommentarsfältet är stängt.