Nytt i version 1.12 och 1.13 (2018-10-11)

På torsdag installeras version 1.13, och då följer 1.12 med som inte blev installerad enligt plan. Avstängning på tidig morgon fram till max kl 09:00.

Här är en lista på nyheterna.

För studenter (studentgränssnittet)

• Nu finns det länkar till anmälan till omtentor direkt på startsidan, så man slipper klicka 5-7 gånger för att hitta anmälan till omtentor
  • Kurser med tidigt avbrott visas inte längre under “Aktuell utbildning”
  • Studenten kan uppdatera även land när han/hon byter adress (tidigare kunde studenten inte byta land, så det blev lätt fel vid adressbyte)

Generella delar av systemet

• Samtliga skrivningspoäng visas igen vid rapportering av betyg på hel kurs (om man klickar i kryssrutan för detta)
  • Man kan nu koppla definitioner av resultatnoteringar från ett kurstillfälle till ett eller flera andra. Gör man det kommer de dessutom upp i samma kolumn när man rapporterar resultat, även om man väljer flera kurstillfällen (gäller de som är kopierade mellan varandra). Man ser om definitionerna är kopplade/länkade genom att det dyker upp en länk-ikon framför noteringsraden.
  • Nu kan man välja vilka kurser man vill ha med i resultatintyg. Möjligheten finns ännu inte i studentgränssnittet, men kommer att komma där också inom 1-2 månader.
  • Kursinformation kommer med i utskriften på deltagarlistor
  • Bättre hjälp på “i:et” på utdata-flikarna
  • Söka kurser i utdata->resultat är förbättrad
  • I utdata->resultat ser man nu om en modul är helt tillgodoräknad

För examenshandläggare

• Nu är felet med att sidan inte kommer ihåg vald kurspaketering när man jobbar med fotnoter löst (för andra gången)
2018/10/10

1. karim

Rättning av buggen är inplanerad att installeras 25/10.

2. Imke Thormählen

När jag försökte ta ut resultatintyg på en kurs för en student kom även tillgodoräknade prov för studenten med, trots att jag inte hade valt dem. De visades som delar av oavslutad kurs (fast kursen var avslutad). Har denna bugg uppmärksammats?