Fler avstängningar av Ladok – 21/9 och 27/9

Nu är Ladok uppe igen. Dock väntar fler perioder då Ladok är stängt.

I morgon fredag 21/9 kommer Ladok vara stängt från kl 05 till (max) 09. Detta för att rätta följande buggar:

• Problem vid förberedelse för borttagning av betyg
  • Vissa problem med examensansökan i studentgränssnittet

Nästa torsdag (27/9) är det som vanligt varannan torsdag uppgradering till en ny version (1.12). Dock är den uppgraderingen större (under ytan) än vanligt, så då kommer Ladok vara avstängt från kl 02 till kl 11.

Tänk också på att Ladokkonsortiet rekommenderar användarna att använda Chrome eller Firefox som webbläsare. Vi får ibland rapporter om användare som har problem i Internet Explorer, Edge eller Safari, och oftast löses detta snabbt genom att byta webbläsare. Ladokkonsortiet försöker se till att även Internet Explorer, Edge och Safari fungerar, men har lägre prio på att testa på de webbläsarna (och alla uppgraderas med nya versioner hela tiden), så tipset är att använda de som främst rekommenderas.

2018/09/20

Okategoriserade