Nyheter i version 1.10

I morgon torsdag installeras version 1.10, och då är Ladok avstängt från kl 05 till max 09, och från nu är vi tillbaka i normal takt efter sommaren och driftstörningar, så nästa gång igen är 13/9.

Här är lista på nyheter i version 1.10:

• Ny sökpanel i Sök population: Studenter med förväntat deltagande på kurs.
  • Diverse andra småförbättringar i Sök population.
  • Info under Studentuppgifter om vilka lärosäten som studenten är knuten till. OBS: Enbart lärosäten som gått över till Ladok3 visas. Man ser enbart vilka lärosäte det gäller. Vill man få mer info, får man kolla det i Ping.
  • Det har skett en förändring i menyerna under Studentuppgifter där flera tidigare alternativ nu är samlade under “Dokumentera beslut”. Det gäller bl.a. ISP och “Alla kurser klara”.
  • Man ser markering i Översikten om det finns delvis tillgodoräknade moduler.
  • Lite förbättringar gällande vilket språk som visas i intyg där det ingår “annat resultat”
  • Fix av bugg i student-Ladok som gjorde att val inom inriktningar inte fungerade.
  • Nu finns det även en knapp “Tilldela mig” även när man skapar ett ärende.

För övrigt har det gjorts en hel del “under ytan”-saker, som inte direkt märks för användarna, men som behövs göras för att behålla och förbättra systemet.

2018/08/29