Snart förändras rapporteringen till CSN angående avbrott

Den 11 maj kommer Ladok återigen att uppdateras med nya funktioner. Denna gång ändras bland annat hanteringen av registreringar gentemot CSN. En borttagen registrering på kurs kommer i vissa fall inte att flaggas som avbrott hos CSN.  Mycket sent inlaga avbrott kommer också att undertryckas:

1. Om en (felaktig) registrering på ett visst kurstillfälle omedelbart tas bort, tar de två händelserna ut  varandra och ingenting publiceras till CSN.

2. Om en förstagångsregistrering på ett visst kurstillfälle tas bort och omedelbart ersätts med en ny registrering på ett kurstillfälle gällande samma kurs, publiceras endast den nya registreringen till CSN, ej borttagningen.
För att det ska fungera i dessa två fall måste operationerna utföras inom ett och samma tidsintervall:
– Efter kl 15.00 söndag-torsdag t.o.m. kl 15.00 påföljande dag
– Efter kl 15.00 fredag t.o.m. kl 15.00 påföljande söndag

3. Om man gör avbrott på ett kurstillfälle och avbrottsdatumet ligger efter slutdatumet för studentens senaste studieperiod på tillfället, publiceras inte avbrottet till CSN.
I alla övriga fall publiceras registrerings-, borttagnings- och avbrottshändelser på samma sätt som tidigare.

2018/05/08

CSN student