Hur få in handledare till Ladok?

Riktat till er som arbetar med doktorander.

Alla anställda på LU finns i Ladok (sedan 2 veckor), även de som inte själva ansökt om Ladok-behörighet. Därmed går det att ange dem som handledare/biträdande handledare för forskarstuderande.

Detta omfattar alla som tillhör kategorin “employee” i Lucat. Det gör många kategorier. Läs mer om detta hos Lucat.

På den sidan ser man också att Lucat-ansvarige kan lägga upp en person som “Universitetsanknuten” med underkategorin “Handledare” i Lucat. Den kategorin ska användas för alla som inte på annat sätt redan finns överförd till Ladok. Det rör primärt två grupper: anställda på andra lärosäten (svenska såväl som utländska) och anställda på Region Skåne. De som är anställda på Region Skåne tillhör av andra skäl ibland redan en kategori som gör att de finns i Ladok. Men om de saknas gäller alltså att lägga in dem i Lucat som Universitetsanknuten->Handledare.

Överföringen av anställda som inte har någon annan ansökt Ladok-behörighet görs en gång per dygn, tidigt på morgonen. Överföring av Ladok-behörigheter man söker i Lucat görs varje timme.

2018/05/13

Okategoriserade