Nu fungerar kursbevis

En miss i konfigurationen gjorde att det inte gick att skapa kursbevis. Nu är det fixat.

[Edit 2018-04-19]: Det fungerar dock ännu inte för uppdragsutbildningskurser, men det bör vara löst inom några dagar.

[Edit 2018-04-20]: Intygen hämtas som “pop up:er” (gäller både PDF och zip). Tänk på att vissa webbläsare spärrar för detta. Lägg in undantag för www.start.ladok.se .

2018/04/18

1. karim

I answered your mail this morning (CEST), that the best option is to contact https://www.medicine.lu.se/about-the-faculty-the-departments/departments/department-of-health-sciences/contact .

2. Pia Karlsson

Hello, who can you recommend me to contact to get a Kursbevis for Arbetsterapi Fordjupnings kurs 20poang, 1997-1998? I live in the US now and have a hard time to figure out information to access this Kursbevis. Thanks

3. karim

Nu ska kursbevis även för uppdragsutbildning fungera!

4. karim

Hej! Vi håller på att titta på det, men det är inte klart ännu. Men förhoppsningsvis inom inte allt för många dagar.

5. Sofie Nässén

Jag kan inte heller skriva ut kursbevis på en uppdragsutbildning, jag får samma meddelande som Karin. Hur ser det ut, verkar det gå att lösa?

Mvh Sofie

6. Karin Delin

Detta verkar fortffarande inte fungera för uppdragsutbildningar:

Valideringsfel. Felaktig konfiguration, Beviskombination
    Det saknas konfiguration av beviskonfiguration för massutfärdande för den aktuella utbildningstypen

7. karim

Nej, kursbevis är kursbevis och resultatintyg är resultatintyg. Det har inte ändrats.

(OK, egentligen heter det nog “bevis på slutförd utbildning” av typen kurs, till skillnad från typen examen.)

Man skapar kursbevis på knappen “Utfärda kursbevis” under Studiedokumentation -> Kurs -> Resultatuppföljning -> kryssa för de studenter det ska skapas intyg för.

8. Karin Delin

Vad kallas Kursbevis i nya Ladok – är det resultatintyg?