Ny webbutbildning i Kompetensportalen

Nu finns utbildningen “Introduktion till Ladok3” i Kompetensportalen. Denna utbildning vänder sig till dig som arbetar med att  söka ut information i Ladok, till exempel se vad en enskild student har för resultat. I utbildningen får du lära känna gränssnittet och lär dig nya central begrepp.

Utbildningen för attestanter är på gång. Vi har stött på vissa tekniska problem med Kompetensportalen, men hoppas att få igång kursen så fort som möjligt.

2018/03/08

Okategoriserade

1. Boel Nilsson

Hej,
    Nu har jag öppnat den igen. Jag stängde den eftersom jag tyckte att den behövde uppdateras, men nu ligger den altså i Kompetensportalen igen.

Hälsningar
    Boel

2. Hanna Stam

Hej!
    Har ni tagit bort kursen Introduktion till Ladok3 från Kompetensportalen? Vi hittar inte längre den.

Hanna Stam

3. Boel Nilsson

Hej Tova,
    Utbildningsmiljön är en kopia från hur nuvarande Ladok såg ut i mitten av höstterminen. Därför kan du inte se aktuella kursen som går just nu i denna miljö. Du kan däremot söka ut kurser från höstterminen.

Lycka till!

4. Tova Höjdestrand

Vart vänder man sig med frågor? Försöker just nu söka kurser men gör uppenbarligen något fel, inget kommer upp. Finns det någon support?

5. Boel Nilsson

Hej,
    Denna utbildning vänder sig till personer som vill ha en kort introduktion till Ladok3 och kan ses av alla som är intresserade. Utbildningen är inte obligatorisk eller behörighetsgivande, så det är bara att göra de delar som man tycker är mest intressanta.

Denna utbildning är inte riktad till examinatorer som ska attestera i Ladok3. Denna utbildning kommer inom kort. Vi har just nu några problem med Kompetensportalen, men jag hoppas att detta snart ska vara löst.

6. Karin Delin

Hej,

Lärare som ska rapportera resultat – byggs det en särskild webbutbildning för dem eller är det samma kurs som för attestanter?

Mvh
    Karin

7. Jessica Lindell

Hej,
    Jag kan inte hitta utbildningen “Introduktion till Ladok3” i Kompetensportalen. Var ska jag leta?
    Jessica

8. Maria Wall

Hej! jag undrar om utbildningen för attestanter inkluderar det som ingår i “introduktion till Ladok3” eller om man bör gå bägge två?
    Maria