Ett viktigt steg i driftsättningen av Ladok3 är slutfört och arbetet fortskrider

Verifieringen av data för Lunds universitet har avslutas. Data från Ladok Nouveaus databas har förts över till Ladok3:s databas.

Under 26 och 27 mars har Ladokgruppen arbetat med verifiering av data, det vill säga kontrollerat att data förts över på ett korrekt sätt genom att göra stickprovskontroller. Allt har gått enligt plan och därmed har sektionschef Tarmo Haavisto  tagit beslutet att fortsätta med produktionssättning av Ladok3.

Nu fortsätter arbetet med produktionssättningen och Lunds universitet kommer enligt plan att öppna nya Ladok den 9 april.

2018/03/27

Införandet i verksamheten

2 comments

1. boel

Tack Jessica!
    Vi har fortfarande en hel del arbete kvar när det handlar om implementeringen av systemet på Lunds universitet. Det har varit fantastiskt trevligt att arbeta med dig!

2. Jessica Kareseit

Grattis!!!! eller vad man nu ska säga 🙂
    Det har varit ett spännande och roligt år med ladok3 projektet som nu äntligen nått sitt mål!
    Till alla i Ladokgruppen…….Ni är bäst och bra jobbat!

Kommentarsfältet är stängt.