Lunds universitet går över till Ladok3 22 mars till 9 april

Under perioden 22 mars till 9 april 2018  kommer Ladok att vara stängt med anledning av övergång från nuvarande system till Ladok3. Datumen är än så länge preliminära och kan komma att justeras åt ena eller andra hållet. Det kan tyckas vara en lång period, men denna period infaller i samband med påsk och därför tror vi att påverkan kommer att vara mindre.

Under perioden kommer det inte gå att lägga in registreringar eller några resultat i Ladok.  Det kommer heller inte gå att se några resultat i Ladok. Detta gäller både administrativ personal och studenter.

Informationen som finns lagrad i Ladok kommer att överföras från nuvarande system till Ladok3 under denna period. Arbete som inte är avslutat kommer däremot inte att föras över. Pågående ärenden, som resultatrapporteringslistor, tentaanmälningsperioder och examensansökningar kommer inte att föras över. Därför är det viktigt att avsluta alla ärenden innan övergången, så att arbetet inte går förlorat. Det går givetvis att lägga in resultaten i efterhand.

Vi kommer att gå ut med mer detaljerad information efterhand till alla berörda parter inklusive studenter.

2017/08/29

Produktionssättning av Ladok3