Vi söker fler piloter till resultatrapportering i Ladok3:s gränssnitt

Under våren har flera institutioner inom Lunds universitet deltagit och nu utvidgar vi denna verksamhet genom att släppa in ytterligare institutioner.

Vi söker institutioner eller delar av institutioner som vill prova en tidig version av Ladok3. Systemet kommer att likna Ladok3, men kommer att kommunicera med dagens Ladok. Den tidiga versionen kan användas för att lägga in kurs- och provresultat men även resultat på andra moment som exempelvis labbar, vilket är en nyhet i Ladok3.

Vi söker både administrativ personal och lärare för att arbeta i systemet. Det fungerar bra att använda olika arbetssätt (t.ex. om det är lärare eller administratör som lägger in resultatet) på olika kurser.

Denna tidiga version av Ladok3 kommer att innebära ett delvis nytt arbetssätt, där alla resultat måste attesteras elektroniskt. Detta innebär att alla examinatorer på de kurser som deltar måste vara villiga att attestera elektroniskt.

Detta är en möjlighet för din institution att prova den nya tekniken och att samtidigt prova ett delvis nytt arbetssätt!

Testperioden kan inledas så snart alla personal fått nödvändig utbildning. Vi kommer givetvis att erbjuda utbildning och support under hela perioden till alla som deltar. Utbildningstillfällen kommer att erbjudas i början av oktober och slutet av november.

Vi kan bara erbjuda ett tiotal organisationer att vara med. Om vi måste göra ett urval, kommer förtur ges till de institutioner som anmälde intresse förra gången, men inte blev utvalda, samt de institutioner där lärare kan tänka sig att vara mer aktiva i försöksverksamheten genom att själva rapportera in resultat i Ladok3.

Anmäl er senast 26 september!

Om ni vill veta mer eller anmäla intresse, kontakta Karim Andersson, tel. 046-2220938. Mer information finns också här på bloggen (menyn Resultatrapportering)

Utbildningsdatum för administratörer i datorsal

• 4 oktober 9-12
  • 6 oktober 13-16
  • 21 noveber 9-12
  • 24 november 9-12

Utbildning för lärare som rapporterar resultat bestäms på individuell basis.

Utbildning för examinatorer/attestanter sker genom självstudier på webben.

2016/09/16

1. Natasa Olsson